Thursday, April 28, 2011

: : CINTA vs SAYANG vs SUKA vs MINAT : :

Salam..

Tadi dah lepas satu paper..keluar dewan semua ting tong..dah usaha dan buat yg terbaik..so,tawakal je la..

Korang tahu tak ape beza cinta-sayang-suka-minat..walaupun kita rasa benda tu lebih kurang sama je, tapi ada maksud di sebaliknya..meh nak share sket...


CINTA
Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. 
Dalam erti lain : cinta ditujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je.

SAYANG
Kita memerlukan dia ketika kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. Dalam erti lain : sayang ditujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya.

SUKA
Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu.
Dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak dan penghibur kepada kita.

MINAT
Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.
Dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan. 


Haaa..korang dah tahu korang tahap yg mana satu?Tanpa minat, suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu …betul ke?sama2 la kita fikir ok... :)

P/S : Sedang mengenali hati budi seseorang~ ^^



Unedited - Version of myself

4 comments:

sweet stalker said...

huhu..untuk danish semua kat atas ada.. :)

fUzAhEeChUl~ said...

masih juga dalam proses mengenali diri sendiri....

cik fiqa said...

@sweet stalker : ecece..sweetnye... :)

@fuzaheechui : kenapa ngan diri anda..? :D

Anonymous said...

Wow...:-) Jgn x jemput makan nasi minyak. Faizal...

Thursday, April 28, 2011

: : CINTA vs SAYANG vs SUKA vs MINAT : :

Salam..

Tadi dah lepas satu paper..keluar dewan semua ting tong..dah usaha dan buat yg terbaik..so,tawakal je la..

Korang tahu tak ape beza cinta-sayang-suka-minat..walaupun kita rasa benda tu lebih kurang sama je, tapi ada maksud di sebaliknya..meh nak share sket...


CINTA
Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. 
Dalam erti lain : cinta ditujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je.

SAYANG
Kita memerlukan dia ketika kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. Dalam erti lain : sayang ditujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya.

SUKA
Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu.
Dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak dan penghibur kepada kita.

MINAT
Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.
Dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan. 


Haaa..korang dah tahu korang tahap yg mana satu?Tanpa minat, suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu …betul ke?sama2 la kita fikir ok... :)

P/S : Sedang mengenali hati budi seseorang~ ^^


4 comments:

sweet stalker said...

huhu..untuk danish semua kat atas ada.. :)

fUzAhEeChUl~ said...

masih juga dalam proses mengenali diri sendiri....

cik fiqa said...

@sweet stalker : ecece..sweetnye... :)

@fuzaheechui : kenapa ngan diri anda..? :D

Anonymous said...

Wow...:-) Jgn x jemput makan nasi minyak. Faizal...